Durant la
realització de la prova del grups puzle, la ideologia que ens van preguntar i
vam haver de explicar va ser el igualitarisme, aquesta ideologia esta molt
relacionada amb el sexisme, ja que el sexisme és la discriminació d’alguna
persona respecte al seu sexe i tractem de evitar-ho per a que totes les
persones puguen tindre el mateix tracte, i a açò mateixa és referix el
igualitarisme, que la seua definició seria “ Tractar a tots per igual, deixant
a un costat les diferencies que puguen hi haure”.
Hi han tres tipus
de igualitarisme:
·
Igualitarisme
d’accés: Que tot el món tinga les mateixes possibilitats d’accedir a algún
lloc.
·
Igualitarisme
de tracte: Tots tenen dret a rebre el mateix tracte.
·
Igualitarisme
de respecte: Consisteix en respectar les diferencies de sexe, raça, etc de les
persones i tractar-les a totes per igual.
Encara que de
vegades hi ha algun problema amb el igualitarisme, ja que no te en compte que
la gent te capacitats diferents.
El igualitarisme
es manifesta en el moviment, per exemple en una classe de educació física, on
el professor no separa per sexes per a realitzar qualsevol esport, si també
estimula la practica del mateix esport, i a més, mentre juguen, fa cas tant als
que realitzen el esport amb quasi perfecció com a tots els demes que els
resulta més difícil realitzar l’esport, si realitza aquestes coses el professor
estarà fomentant el igualitarisme. Si per el contrari, fomenta la separació de
sexes per a realitzar esport, o durant la realització del esport permet que els
xiquets no passen el baló a les xiquetes, fomenta el sexisme.
Per últim,
respecta a com donar llum a la ideologia del igualitarisme, podríem dir que per
començar hauríem de permetre a totes les persones accedir al que volgueren, ja que tots tindríem de poder
fer el que vulguem. També deuríem respectar a totes les persones i tractar-les
igual ja que tots tenim dret a que ens tracten bé. Una manera de fomentar açò a
les classes de educació física seria fomentar la participació de xics i xiques
en el mateix esport i no separar-los, també es podria intentar que al elegir
els companys no elegiren primer a tots els xic i després a les xiques, si no
que haurien de mesclar, i al practicar el esport, intentar fer que els xiquets
juguen amb les xiques també.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada