Durant la
realització dels grups puzle, ens vam separar i cadascú va haver de triar un
tema dels sis que hi havien, informar-se sobre aquest tema, posar en comú el
tem amb companys que no eren del teu grup i amb el professor i per últim,
explicar el tema elegit a la resta del teu grup puzle, i escoltar i aprendre
els temes de la resta del grup per realitzar després una prova a classe.
El tema elegit
per mi va ser el sexisme. Durant la posada en comú, havíem de intentar
contestar tres preguntes: Que es el sexisme?, Com es manifesta el sexisme en la
relació amb el moviment? i Que es pot fer per donar llum al sexisme.
Després de ficar
en comú diverses definicions, vam decidir que la nostra definició era “ Sexisme
és una discriminació cap a una persona per el seu sexe o gènere”, també es veu
en la promoció de estereotips basats en la diferencia sexual.
Respecte a com es
manifesta el sexisme al moviment, durant la reunió del grup, de seguida vam
relacionar aquest tema amb la Educació Física en l’escola, ja que pensàvem que
ací es podia veure clarament exemples de sexisme. Alguns exemples serien quan
el professor presta més atenció als xics que a les xiques, o els separa per
esports, uns jugant a futbol i les altres a la corda, i els xiques ocupen la
majoria del espai i les xiques s’han de conformar amb poc lloc. També en el cas
que deixara jugar a tots junts i deixara fer a ells el equip, es veuria com les
xiques es quedarien les ultimes en ser elegides, i a banda, després durant la
realització del joc, les xiques no entrarien molt en contacte amb el joc, be
perquè no volen o perquè els xics no els passarien el baló o coses similars.
Un altre lloc on
es veu clarament el sexisme en el moviment és en l’esport, on es considera molt
més important el esport masculí que el femení, ja que per començar hi ha una
molt gran diferencia de finançació entre els esports masculins i els esports
femenins. També a les noticies, els únics esports dels quals podem rebre
noticies fàcilment es dels masculins, dels femenins hauries de buscar-ho tu i
així i tot potser no ho trobaries.
Per últim,
pensant com podíem donar llum a aquest
tema del sexisme en el moviment, després de una llarga discussió on no trobàvem
cap solució sobre aquest tema, vam
pensar en els diferents exemple que havíem ficat on se manifestava el sexisme i
com podíem solucionar-lo, i així vam dir que sabia de solucionar des de
l’escola. El professor deuria fer equips mixtes i fer que tots jugaren al
mateix esport. En el cas de que hagueren de elegir els xiquets els equips,
hauria d’obligar a alternar entre xic i xica perquè no es queden les ultimes
les xiques sense triar-se. Finalment, per fomentar la participació de tots,
hauria d’obligar a que tpts els membres de l’equip tocaren el baló abans de
marcar gol.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada